BELLER?

Als ik ooit zou stranden op een onbewoond eiland, hoop ik dat dat met een notitieboekje en een pen is. Als ik kieskeurig mag zijn, het liefst een boekje met stippen in plaats van lijnen. Hierin kan ik schetsen, mijn gedachten op een rij zetten en lijstjes maken. Heel veel lijstjes. Lijstjes zoals “Wat ga ik vandaag doen op het eiland? 1. Kokosnoten zoeken, 2. Vis vangen, etc.” en "Wat ga ik doen als ik weer thuis ben?". De kaders van het boekje geven structuur aan mijn creativiteit. In ieder geval geeft het houvast totdat ik word gered van het eiland, of is het een plek waarin ik het plan kan bedenken om zelf van het eiland te komen.
Waar mijn notitieboekje kaders geeft aan de chaos in mijn hoofd, brengt strategie en een stevig concept kaders aan ontwerp.
Want ontwerp werkt niet zonder inhoud. Natuurlijk kan het zonder inhoud wel mooi zijn, maar iets in je zegt dat het niet klopt. Het liefst begin ik daarom bij het begin, bij het eerste idee, het eerste gevoel. Ik ga op onderzoek uit totdat ik de vraag snap. Of liever gezegd, de vraag achter de vraag. Deze kritische blik hou ik tot alle mogelijke beren op de weg benoemd zijn, zelfs tijdens het ontwerpproces.
In mijn loopbaan heb ik in meerdere gebieden van de creatieve wereld geopereerd, van branding naar communicatie en campagnes, van websites naar gedragsvraagstukken. Deze diversiteit is mijn kracht. Mijzelf vastpinnen aan één niche werkt voor mij niet, maar mijzelf vastpinnen aan de juiste mensen werkt wel weer goed.
Opleiding
Graphic & interaction design
2017 - 2021
Cursus strategie
2026
Werkervaring
Junior art director & ontwerper
2021 - 2024
Projectmanager & ontwerper
2024
Gedragsdesigner
2024 - 2026
Strategisch ontwerper
Heden
Mijn persoonlijke Nirvana is een goede brainstormsessie. Eén waarin iedereen elke gedachte durft te opperen en je zo al pingpongend van idee naar een beter idee, naar een ijzersterk idee gaat. Heerlijk!
Ontwerp bestaat niet in een vacuüm. Het is een proces waar meerdere partijen bij betrokken moeten zijn. Samen een eindresultaat creëren dat werkt bij de doelgroep en waar de andere stakeholders ook achter durven staan, is het mooiste van dit vak.
Iets wat ik niet verwacht had toen ik aan de kunstacademie begon, was dat je je hobby kwijtraakt. Waar ik als kind tekenen en schilderen kon gebruiken als uitlaatklep, werden deze activiteiten nu iets wat ik voor mijn studie moest doen. Iets uit een potlood op papier krijgen werd nu lastiger, omdat ik er kritischer naar ging kijken. Zo begon een zoektocht naar een nieuwe (creatieve) hobby. Via een bedrijfsuitje kwam ik in aanmerking met keramieken. Ondanks de ruwheid en hoe moeilijk het is om iets perfect te krijgen, vond ik het geweldig. Inmiddels heel wat mooie én minder mooie dingen gemaakt. Nieuwsgierig naar al mijn creatieve uitspattingen, los van werk? Op Instagram ben ik een archief aan het bouwen:







